Jadikan Kad MicroSD Sebagai “Internal Memory” Telefon Pintar



iklan responsive


    Kesemua telefon pintar mempunyai penyimpanan data dalaman (internal storage) tersendiri atau biasa kita kenali sebagai memori dalaman telefon. Setiap memori dalaman telefon mempunya saiz dalam unit bait yang berbeza. Biasanya, telefon yang mahal mempunyai saiz memori dalaman yang besar. Terdapat model telefon yang mempunyai saiz memori dalaman 8Gb, 16Gb, 32Gb, 64Gb, 124Gb dan sehinggalah 248Gb.

    Bagi telefon yang mempunyai saiz memori dalaman yang besar, banyak data boleh disimpan walaupun tanpa menggunakan memori luaran tambahan. Namun, bagi telefon yang memori dalamannya bersaiz kecil, keupayaannya untuk menyimpan data yang banyak dan bersaiz besar adalah terhad. Selain itu, kecekapan telefon juga akan semakin lambat.

    Oleh yang demikian, terdapat kaedah yang boleh kita lakukan untuk meningkatkan saiz memori dalaman telefon dengan menggunakan bantuan memori luaran atau kad microSD. Maksudnya, walaupun memori dalaman kita hanya 8Gb, kita boleh gunakan memori luaran yang lebih besar saiznya sebagai memori dalaman. Ikuti langkah berikut untuk menukarkan fungsi memori luaran kepada memori dalaman.....

Sila klik ---->KAEDAH<---- untuk ketahui lebih lanjut

Semoga bermanfaat

ikalan saiz 250




loading...

0 Response to "Jadikan Kad MicroSD Sebagai “Internal Memory” Telefon Pintar"

Post a Comment